پایان نامه مدیریت با موضوع : مشتریمداری در بازارگرایی |
پایان نامه مدیریت با موضوع : مشتریمداری در بازارگرایی
مشتریمداری در بازارگرایی
بررسی تحقیقات و مطالعات صاحبنظران نشان میدهد که تعاریف مختلفی از مشتریمداری صورت گرفته است. در ادامه به برخی از این تعاریف اشاره میکنیم:
شاپیرو (۱۹۸۸) معتقد است مشتریمداری عبارت است از ترویج اطلاعات مربوط به مشتریان در سراسر سازمان، تدوین برخی استراتژیها و فنون خاص جهت برآورده ساختن نیازهای بازار به شکل عملی و از سوی کلیه قسمتهای سازمان و وجود حس تعهد نسبت به برنامههای مربوطه در سراسر سازمان.
نارور و اسلاتر (۱۹۹۰) معتقدند مشتریمداری نوعی فرهنگ سازمانی است که به مؤثرترین و کارآمدترین شکل، رفتارهای لازم جهت ارزش گذاشتن به مشتریان را تبیین میکند.
راکرت (۱۹۹۲) معتقد است مشتریمداری عبارتست از میزان به دست آوردن اطلاعات در مورد مشتری و استفاده از آن در تدوین استراتژی، به منظور برآورده ساختن این نیازها و اجرای این استراتژی از طریق پاسخگویی مثبت به خواستهها و نیازهای مشتریان.
محمود هجات (۲۰۰۲) معتقد است مشتریمداری مجموعهای از فعالیتها و فرآیندهای چند کارکردی است، برای جلب رضایت مشتری از طریق ارزیابی مستمر نیازها.
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-01-30] [ 09:53:00 ب.ظ ]
|